Beter 1 wiel in de hand dan geen hand.

12 juli 2015 - Echternach, Luxemburg

Okay,
Vandaag stonden 136km op het programma waar nog 132 van overbleven na onze slaapplaats zoektocht van gisteren.
Hebben jullie goed geslapen? NEE! Het was koud vannacht en de Pé heeft echt alles in het werk gesteld om zijn reisgezel te verzwakken. Meneer ligt zelf in nen XL slaapzak en 'per ongeluk' heeft hij voor mij ne medium meegebracht. Ik zen nu gene grote maar ik voelde mij als een fluit in een mini condoompje.
Dus wij op pad na een korte nacht die vooral werd verstoord door een oplucht boit die tot 5u. boenke boenke speelde.
De dag begon nog zomers blauw maar algauw kwam de bewolking opzetten, gelukkig zijn we op een half uur na droog gebleven. De kar is nog niet lichter geworden en da moteurke hebben we ook nog niet gevonden met als gevolg dat de eerste 25km bergop er direct de pees op legden. Vandaag hebben we beseft dat onze tocht geen wandeling in het park zal worden. De laatste helft van de rit hebben we in GHD Luxemburg gereden en het mag gezegd worden.....dit is het beloofde land voor de fietser. Stukken van 10km door den bos op mooie asfalt waar auto's niet mogen komen, dit is ieders Vlaamse wielertoerist natte droom. Morgen rijden door het land van de moffen en daarmee is het derde land aan de beurt in onze tocht nog 6 te gaan.

Allen bedankt voor de vele reacties, de appreciatie van onzen twege is groot!

1. Danny Vercammer:
    12 juli 2015
    Hebben jullie mij tijdens die enkele momentjes op de plaats in Huldenberg, daar waar iedereen druk in de weer was om jullie het allerbeste toe te wensen, dat ik op een zeker moment die moteurkes verwijderd heb, ik dacht dat dit toch maar overgewicht was, en ik jullie hierbij een dienst had bewezen ... Groetjes en nog heel veel moed om die tocht tot een goed einde te brengen.
  2. Bever:
    12 juli 2015
    Hopelijk hebben jullie genoten van dat 'babyvel-asfalt' in het GHD, want beter dan dat zal je nergens anders vinden ;-) !
  3. Steve:
    12 juli 2015
    Ik hoop dat jullie alle dagen de moed en internet vinden om dit te blijven bloggen. Het blijft een serieuze inspanning. Tof om het te kunnen volgen. Steven je bent op het juiste moment in congé gegaan.
  4. Jacques:
    12 juli 2015
    Vandaag jullie blog ook doorgestuurd naar de andere 'Vliegende Wielen" van Ottenburg, weer 50 volgers erbij dus! Nog ne warme nacht gewenst (hotelleke?) en ziet dat jullie niet in die processie van Echternach terechtkomen hé.
  5. Lut:
    hey bykers
    Na een moeilijke eerste nacht hopelijk vandaag beter,ook hier was het weer iets minder.Nog veel moed voor de volgende dagen .
    groetjes
  6. Star, sofie en jesse:
    13 juli 2015
    Ook wij wensen jullie vanuit het warme zuiden van Frankrijk heel veel moed voor de komende dagen.
    Een extra dikke kus voor jesse zijne Peter.
    Boodschap van star:moteurekes zijn voor janetten...
    Dikke kussen van ons
  7. Wendy, Anke en Seppe:
    13 juli 2015
    mannen, veel succes en moed op deze tocht!!
    Seppe vraagt of dit niet te vermoeiend is?
  8. HAESENDONCK:
    15 juli 2015
    de laaste zotten zijn nog niet dood; Dat maakt me gelukig. allei manne volle gaas en tot den Berekke.
  9. Lut:
    15 juli 2015
    Hey zoonnie en compaan,
    Leuk u daar straks eens gehoort te hebben tot nu verloopt alles nog vlot
    doe zo voort zou ik zeggen .Veel succes in de komende 4moeilijke dagen.