We mogen ons eigen niet chokko rijden

15 juli 2015 - Bubendorf, Zwitserland

Beste trouwe volgers,
Na een fantastische nachtrust in een kamer met bed, lakens, kopkussen, douche, wc en apparte bedden kregen we een zalig ontbijt voorgeschoteld. Warme koffie, verschillende soorten brood, fruitsap, lokale hespen en kazen, een zachtgekookt eitje wat vers fruit met yoghurt. Het was buitengewoon lekker en heeft ons deugd gedaan. Dit was dan ook te merken tijdens de dag, men zegt niet voor niets dat de wedstrijd de dag op voorhand wordt gewonnen. Bij een miss verkiezing ook maar ligt dit toch wat anders. De dag starte met een licht oplopend parcour door de Elzas maar men zou zich in de provence wanen. We scheurden dan ook als een raket (lees trage) door deze streek. Perfect op schema en met een nieuwe maaltijd tactiek nl. korte maar meerdere stoppen en telkens iets kleins eten boekten we veel vooruitgang. Na de middag kregen we al een eerste lange maar gemoedelijke klim voor de wielen. Nadien was het de beurt aan de tweede klim en dit was andere koek. Tijdens een afdaling moesten we rechts afslaan en onmiddelijk starten met de klim. Wagge had de afslag gemist maar kon gelukkig 100 m verder een straatje rechts inslaan waardoor hij ook terug op het parcours zou uitkomen. Spijtig genoeg zat hij al wat lager en liep zijn straatje recht tegen de bergwand op. 15 % helling met zijn karretje voor een paar honderd meter, op het einde pas gezien dat hij nog een tandje over had, bay bay eerste cartouche en de klim moest nog beginnen. En het was ne schone, veel recht op de trappers terug in het zadel en rustig het pedaaltje rond krijgen. Genieten in zijn puurste vorm, vooral als we na een half uur de top bereikte. Volle vaart naar beneden recht Zwitserland binnen en ook eindhalte voor die dag. Maar te grote stad en geen budgetvriendelijke overnachtingsmogelijkheden. (Best wel een duur land hier). Een hulplijn genomen en op 20km was er een camping, hip hip hoera wijle weg. Alleen waren de eerste 4km weer los omhoog maar nadien was het dan wel zo goed als afdalen tot aan de camping. Met enkel een adres was dit echter toch niet zo gemakkelijk te vinden, tot de heer wagge het idee kreeg dat er op onze garmin een hulpfunctie van nuttige plaatsen staat. En jawel daarmee kun je dus ook campings vinden. Op de zeer kleine camping aangekomen zouden we eerst naar een nummer van de eigenaar moeten bellen. Maar voor we hier goed en wel aan toe waren werden we al tegemoet gekomen door de vader familias van de camping. Wagge is nooit gaan skiën dus hij kan geen duits, mijn moment was dus aangebroken vermits ik al enkele keren op nen berg me sneeuw heb gestaan. En vlot dat dat ging, hola pola, de mens is er nog ni goed van. Hij ging alles regelen, gaf ons een plaats, uitleg van douche, wc en wasmachine. Nadien kwam hij nog klein geld voor den douch brengen samen met 2 halve liters. Deze waren nog niet goed en wel leeg of hij was weer daar met 2 halve liters. De wereld gaat toch open als je de mensen hun taal spreekt zou ik zo denken dan. Na de maaltijd van pasta uit een potteke zijn we dan maar onze nest in gekropen voor hopelijk een goede nacht. Want morgen mogen we het karretje weer over de bergjes trekken.

Even een weetje voor de technische fans na een terechte opmerking/vraag.
Op onze site kan je kiezen voor de rubriek kaart. En zien naar waar we reizen en waar we zitten. Dit is geen real time momentopname wel te verstaan. Per dag zal de rit die dan op die welbepazlde dag wordt gereden er in één keer bijkomen. We zijn dus eigenlijk voor het vertrek al aangekomen. De bolletjes met sterretje die er tijdens de rit opkomen zijn dan weer wel "real time". Laatste ons zeggen dat als we tijdens de rit de foto onmiddellijk op de site zetten, deze op de plaats komt te staan waar we de foto uploaden. Stel dus dat we een foto op 20 km nemen en die op km 20 op de site zetten. Zal die ook op km 20 te zien zijn. Als we deze zelfde foto op km 50 op de site zette. Zal deze op km 50 te zien zijn.
Hehe da was ni makkelijk voor uit te leggen maar hopelijk duidelijk voor de aandachtige volger.
Een ander kleiner en luchtiger weetje, we hebben vandaag elk 6 liter water naar binnen gekapt en zonder de liter bier et bij te tellen.

Hou jullie goed en bedankt voor de reacties. Ze zijb echt tof om te lezen.

1. Ons Ma Carina:
    16 juli 2015
    Het "Kühstall" - "après-ski" - "Anton aus Tirol" -Duits komt dan toch nog van pas... Veel moed nog in die bergskes. De afdalingen lijken mij wel spectaculair te zijn. Hou het veilig en plezant !
  2. Schoonma Peter:
    16 juli 2015
    Geweldig mannen, leuk om te volgen & te lezen. Wat een journalisten, zeg !
  3. Buur peter:
    16 juli 2015
    zolang het 6 liter water is en 1 liter bier, zie ik geen enkel probleem. Ga je de zaken omdraaien, zal je ook meer water moeten drinken. Kwestie om s'morgens van die droge bek af te geraken.
  4. Ine:
    16 juli 2015
    Zolang uw Duits bier oplevert, is alles in orde lijkt mij!
    Benieuwd hoe jullie het er in Italië, Slovenië en Kroatië gaan vanaf brengen! :-P Of hebben jullie dat stiekem ingeoefend?!
  5. Anais Dewitte:
    16 juli 2015
    De MAX vind ik dat ! Op deze manier kunnen we ook meegenieten van jullie ervaringen , leuk ! Je kent me wel niet , maar je opa Danny - die ik trouwens ook niet ken (grappig hé ) - maakte me op seniorennet wel nieuwsgierig ! Toi, toi, toi hé mannen , ga ervoor en geniet er met volle teugen van ! Anaïs
  6. MyriamC:
    16 juli 2015
    Ik volg jullie ook via een link op seniorennet van opa Danny. Als ik lees 'een hulplijn genomen' ... dan denk ik aan mijne zoon. Die heeft ook wel eens een hulplijn nodig als hij onderweg is (moi, welteverstaan ;-) ). Doe zo verder mannen, goed bezig!
  7. Uwe pa:
    16 juli 2015
    Hé zeg pékes, jullie vlammen er nogal op los ! De man de hamer nog niet tegengekomen?? Al meer dan een derde van de tour achter de rug en hoop voor jullie dat het weer een beetje meezit en de rest ook natuurlijk! Tof dat je alles kan volgen via die blog. Byeee
  8. Katleen:
    Dag Broerke en Peter,
    eindelijk de weg naar jullie blog gevonden (met dank aan onze pa voor het doorsturen van de link) zo leuk om te lezen wat jullie meemaken! Nog super veel plezier en veel courage voor de komende dagen want ik heb vernomen dat ze zwaar zullen zijn!!! ook veel groetjes van Lukas, Finne en Hanne!
  9. Anouk & Vally:
    Hé mannen,

Wij volgen hier dagelijks de avonturen van P & W en 't ziet er allemaal geweldig uit. Keep the posts and pictures comin'!
  10. Lut:
    Hallo bergkiekens,
    Het gaat daar precies heel gezellig aan toe doe zo voort .
    Voor morgen goeie bergbenen en dan komt alles wel goed zeker.