Met Zwitserse precisie tot de voet van de Alpen

16 juli 2015 - Schmerikon, Zwitserland

Choukes,

Eerst wat feiten, vandaag 150km met 1560 hoogtemeters in een zonnetje dat het kwik vlot liet stijgen tot 39 graden. Op open vlaktes voelden we ons net 2 kiekens met nen baar in ons "piep" die rustig aan het spit aan het braden waren.
Vandaag wat te laat vertrokken en dat was niet goed voor mijne (wagge)moraal maar de benen waren nog ok. Bij Pé waren benen minder en de kop dan weer top. We konden dus eigenlijk van 2 halve nen hele maken maar we zitten nog altijd met die 2 karren en dus moesten we dus maar zo verder.
Vandaag het Zwitserse 'binnenland' gedaan en dit is eigenlijk wel druk. In Kloten gepasseerd vlakbij Zürich, zo nen dorpsnaam moete toch ne keer passeren, nee? Maar ne zatte zwitser hebben we nog niet gezien, ne zotte daarentegen.... het is hier de normaalste zaak van de wereld om rustig voorbij te steken en 50cm voor de tegenligger terug in te voegen. Das hier dus normaal. Voor de rest super schoon land maar nogmaals degoutant duur infeite. Voor sponsoring laat maar weten
Zoals vanochtend afgesproken gingen we dus al een deel van de volgende rit rijden om die wat te ontlasten. 144km 3500hm was voorzien, daar is nu toch 35km vanaf gepitst. Morgen gaan we van 450m tot 1800m hoogte waar een dagje rust ons 'ligt' op te wachten. Daar kijken toch we toch naar uit.
De nacht gaan we doorbrengen is ne supersympathieke kerel zijnen hof. Hij spreekt zelfs Nederlands. Tentje in de tuin, douchen in zijn bureau, kleren in zijn wasmachine, en morgenvroeg ontbijt. Pascal dikke merci hiervoor!!!!
Nadat we onze spullen hadden opgezet ook nog effe naar het meer ,wat meer op zee lijkt, om nog een plonsje te doen. Gewoon superleuk om samen met mijne beste maat te mogen meemaken, dit zijn de dingen die dergelijke trip de moeite waard maken om te doen. Soms besluipt ons het schuldgevoel van alles achter te laten in het thuisfront waar nu alles alleen met worden beredderd. Waarvoor dank vrouwkes.
Zo nu gaan we onze 2 welverdiende halve liters nog binnentrekken en een mafke doen.

Enkele weetjes:
- Petra heeft keiveel chance met zo nen allround beer in huis.
- Kartraining is the new thing in de fietstraining wereld, Paul Van den bosch? wie is dat?
- Vantijd moete mekaar ne keer goe overzagen

Figuur van de dag:
Pé de scherpe knieschijf windkliever.

Cherio en morgen zijn we bijna aan de nief patatjes.

1. Thor & Petra:
    Dag schatjes,

Zalig die foto's van jullie in het meer. Toch wel wat jaloezie dat we er niet bij kunnen zijn. Maar we gunnen het jullie van harte! Super bezig en het is leuk te kunnen zien en lezen wat onze beren van venten / beren van papa's allemaal beleven en presteren. Geniet nog van de uitzichten & de halve liters en tot hoors!

Dikke zoen x
  2. Etienne en Maria:
    Dag mannen,
    Met de rustdag in 't zicht, en weer een mals bed en straffe kost, het vooruitzicht kan niet beter zijn; zo te zien valt het al bij al nog mee, we volgen met plezier al jullie belevenissen. Geniet ervan, wij zullen dat hier ook doen.
    Groetjes van iedereen, ook van al het gedierte in de buurt.
    Maria en Etienne
  3. Steve:
    17 juli 2015
    Zalig, en die rustdag je goed doen
  4. Kengy:
    17 juli 2015
    Ale vanaf volgende week is de speeltijd voorbij en kunde aan het echte werk beginnen ;) :D