Vliegt het schuim van ons pint dan is er wind!

14 juli 2015 - Ribeauvillé, Frankrijk

Waar gaan we vandaag beginnen? Bij het begin, vannacht 00:00. Mijn matteke voor mijne medium slaapzak was dus plat maar een goede Dubrovnik reiziger heeft ook daar een oplossing voor. Met een welgeplaatst rustinneke was dit al opgelost. Ik vol goede moed aan mijn 6 uurkes mogelijke rust begonnen. Mijne collega naast mij lag al efkes te knorren toen ik vlotjes slaaploos 2:00 heb zien passeren. Hopelijk heb ik toch het volle uur int totaal kunnen pitten.
Tot daar het geklaag, onze geplande rit vsn 156km hebben we gisteren kunnen inkorten tot 120km. Eindelijk zijn we uit die Noord-Franse bastions en komen we in de mooie streek van Alsace terecht. Onze eerste col (col de Honon) van de trip zit in de wielen weliswaar een kleintje maar een opwarmertje kan nooit kwaad om te zien wat dat geeft.
De route du vin Alsace was onze afsluiter (foto's volgen straks via de hotel wifi) voor de laatste 25km. Al regelmatig in de vogezen geweest maar dit was me onbekend en het dient gezegd te worden het is hier wel prachtig met al die wijnranken op de heuvels, echte oude levendige dorpjes vol terrasjes etc. een aanrader voor een snelle trip! Ook de weergoden zijn ons in namiddag extra gaan verwennen met zon en blauwe hemel, een provence gevoel.
Vandaag laat ons budget een hotelleke toe en da doet goed! Douchke, e bed, iet goe eten. Dees is waarvoor we het doen.

Bedankt aan iedereen voor de reacties en tot morgen.

Ps: Seppe, het is vermoeiend.