Pijn is tijdelijk, roem is voor eeuwig

20 juli 2015 - Ponte di Legno, Italië

Versie Wagge

Op het menu vandaag, Stelvio en Gavia. 2 keer op en 2 keer af, klinkt simpel nee?
Zonder een 28kg met de zwaartekracht sleurende kar aan de fiets vingers in de neus, maar nu was het ni voor poezeminnekes.
Enkele van dergelijke geschiedenisvolle cols staan al afgevinkt maar de Stelvio was een nog open plaatsje in de kast. De Gavia... ja daar wisten we zelfs de naam niet van.
Hoofdstuk1 Stelvio:
Eerste 8km liep dat redelijk goed, percentages tot 8% en met de kar is dat nog te doen vanaf 9 en meer is het sleuren, hier zijn de compagnons nog samen gebleven. We hadden afgesproken om enkel boven mekaar op te wachten, een eigen tempo is de sleutel tot succes op een col van 24km.
De volgende 16km is het ieder voor zich en aftellen tot de top. Qua omgeving is dit een mooi stukje natuur. Op de middag bereiken we de top vol worstenbakkers en winkeltjes. Een braadworst, ne cola en enkele foto's later beginnen we aan de afdaling, ook hier een prachtige omgeving. Zie de foto's, hopelijk nog vandaag.
Hoofdstuk2: De Gavia

In het dal Bormio begonnen we vol goede moed aan de tweede en laatste monsterklim, voor ons beide zal het een verrassing worden, hoelang? Hoe steil? We wisten enkel dat ook deze opnieuw boven de 2500m hoogte zou uitkomen.
De aanloop was ook hier gemoedelijk maar al vrij snel kwamen percentages ons om de oren gevlogen. Aangezien dit al de tweede van de dag is, het wegdek niet je dat is en de klim vrij onregelmatig aanvoeld kwam snel het gevoel "we zijn hier nog ni aan de nief patatjes " Met de regelmaat van het klokje worden er stukken tot 14% voor de wielen geworpen en geloof me das klote met die keir aan de vlo.
Bij mij verliep de dag vrij vlot met een moy HR van 123 maar ik heb ook moeten stoempen en trekken en dus gingen mijn gedachten regelmatig naar mijne maat. Hoe zou hem zitten? Goed? Muurg? Na hem lang niet te hebben gezien kan ik hem toch spotten op een overzichtelijk stuk, gelukkig hij is er nog ☺
Eenmaal boven , met momenten gekropen, kunnen we eindelijk aan de afdaling beginnen. Het weer was al even omgeslagen en dus asap naar ponte di legno.

In de afdaling moeten stoppen voor overstekende schapen en 2km verder koeien.

Het was een zware dag kartraining maar ik ben fier op mijne maat!!!!!!

Ciao
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Steve:
    20 juli 2015
    Toppie....
  2. Uwe pa:
    21 juli 2015
    Mijne zoon een berggeit? Een bergbokje hé !Steven,als je foto's maakt, probeer ze dan te maken dat je ze niet onderste boven hoeft te bekijken? Of ben ik zo een pc-neut dat ik niet weet hoe ze recht te zetten.
    Proficiat voor jullie doorzettingsvermogen en kameraadschap.