Pivo, pivi,...man man man wijle begrijpen er geen balle van.

23 juli 2015 - Postojna, Slovenië

Eerst een paar rechtzettingen
- ik ben diegene met de jeuk, maar het is al veel beter!!
- Het is niet zo dat Pé iedere dag verhaaltjes schrijf en ik met mijn tamme pootjes in de lucht ergens lig te stinken. Om de dag schrijft iemand het vertelseltje. Vandaag ist aan mij om na te denken, gisteren heeft de Pé zijn grijze massa (allé ja massa?) gekrenkt.

Na een korte maar zeer deugddoende nachtrust in ons aircokot waren we om 7h40 al op pad om de hitte wat voor te blijven. Snel hadden we 60km afgeknald op die rotte steenweg maar we wisten dat dit de enige manier was om snel door dit deel van Italië te gaan.
Ons ontbijt bestond uit 4 beschuiten 3 eitjes en om 10h nen donut. We gingen dit Sloveens varkentje hier ne keer rap gaan wassen.
Met in Slovenië nog snel e mars'ke en we zouden in 1 ruk naar Postojna bollen. Die klim op het laatste zal wel meevallen....
Peut, die klim bleek 13km lang te zijn en door de warmte en ons dieet was de naftbak die op reserve stond aan de voet snel leeg en trok de moteur al snel lucht. Maw we hebben dien berg op gekreffeld. Onze drang naar rust was groter dan de drang naar eten.
Dees gaan we dus nimeer doen.
De lange ritten van gisteren en vandaag hebben wel hun sporen nagelaten bij de beren, dan vooral achteraan.... door de vlakke wegen zit je veel langer OP het zadel dan in de bergen waar je regelmatig eens a la danseuse rijdt. Hopelijk zal dit wat wegebben want pfff het is ambetant zenne.
Nu wat situatieschetsing over Slovenië.
Italië (noord dan toch) is druk en vol kleine industrie, plop de grens over en alles is groen. Dat mag je echt letterlijk nemen, het is een mooi land, toch wat nu hebben gezien, en de mensen zijn keivriendelijk alleen kunnen wij niks terugzeggen en alleen toekijken gelijk koeien naar nen trein.
Maar nu begint het beste van de dag, een pivo drinken en straks iets eten, dat is ook voor ons nog een verrassing.

Dan nu weetjes

- Leerkracht is een belastend beroep, de Pé is al half doof. De aantalen dat diene WA, WATTE, HEY al naar mij heeft geroepen...en komt hem neffe mij rijden met zijn oortje tegen mijn stuur. Lachen dak dan moet doen, maar ik raad hem toch aan om goei oorbescherming aan te schaffen tegen 01/09.
- We toch al een deo'ke extra hebben gekocht
- pivo bier is int sloveens

Dus beste Belgen tot snel en de foto's volgen nog wel.
Ook de voorbije 3 dagen in de gaten houden want die zullen ook nog worden aangezuiverd.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nils:
    23 juli 2015
    Zeg mannekes ge moet nog eerder proberen te vertrekken. Nog minder last van de warmte en echt schoon om de zon op zien te komen! Doet zo voort!
  2. Lut:
    23 juli 2015
    Hey Kerels,
    Het taaltje gaat er niet op beteren maar heb je daar geen leraar bij of is hij dat taaltje niet machtig?????
    Nog 8 fietsdagen en jullie doel is bereikt en scout kan toch veel bereiken.
    Succes nog
  3. Yves:
    24 juli 2015
    Pivo is inderdaad een goei pint. Cava is geen sprankelende drank, maar gewoon koffie!
    Moest ge het te warm krijgen: smurselina is ijs, valinova, choclatova, ....
    T'is maar de ge het weet :-)
  4. Lissa:
    24 juli 2015
    Meester Peter is goed bezig, zeg! :-) Nog veel succes en plezier tijdens de laatste week!
    Lissa
  5. Uwe pa:
    24 juli 2015
    Ongelooflijk hoe ver jullie al zijn en mannen , er is ook nog de gebarentaal ! Niet de middenvinger opsteken maar eens vriendelijk zwaaien . Ben benieuwd naar een video over Slovenie.
    Kerels, hou jullie haaks en soigneer de poep in je broek, bedoel niet dat je moet poepen in de broek hèhè !Bye